החלל העודף הוא ה'אקסטרה'.הוא מהווה מעין ממד שלישי לצורת המסגרת של חלל המגורים עיצוב פנים .
באמצעותו אוכל להביע את תפיסת החופש שלי - או לפחות את אי-התלות שלי (המשתקפת בפריצה מתבנית החדר).
החלל העודף יכול להישאר בלתי מנוצל, בבחינת ריק מודע,
כמו שהשבת היא היום החופשי של השבוע, לאחר שנוצלו ששת ימי המעשה.
החלטות מעולם של אדריכלות ועיצוב הפנים.
המיתחם יכול להכיל פרטי אמנות קבועים או מתחלפים, להיצבע בצבע שונה מן האופייני לחלל העיקרי, או לחילופין, במוטיב צבעוני ששומר על זיקה לחדר אך בעל אופי עצמאי משלו.
סוג אחר של מתן נוכחות לחלל העודף מופק באמצעות אשלייה אופטית, המפקיעה את ממדי המיתחם מהתפישה המציאותית הרגילה. אין עוררין על כך שפוסטר מוגדל בסגנון האופ-ארט של ואסארלי מעניק לחלל כזה עוד פרספקטיבה שמגדילה את רשמי המרחב בתחושת עומק שעוברת את גבולות הדו-ממד, ללא התערבות פיזית של חפץ תלת-ממדי אמיתי.
בכיוון זה גם פוסטר של אשר (ESCHER) ממלא אותו תפקיד, אלא שהתפוצה של השפעות אלה הפכה נדושה, ואם כך ציור של החדר העיקרי בסגנון הפופ של וסלמן (ציור המטבח או חדר האמבטיה, המשכפל את המטבח או את חדר האמבטיה הממשיים),
יכול לשוות קריצה מחוייכת
לנטייתנו הרצינית מדי להעריץ מרחבים מקובעים.
אם נחזור לתפישה של "לצאת מתוך הריבוע", אפשר לראות בחלל העודף ריווח מקום ללא תכלית תועלתנית, אלא להבעת האוירה הפנימית של הדייר. ההרחבה של אופקי החשיבה של השוכן בחלל הבית אומרת ש'אני יותר מסך כל התנאים שבהם אני חי'.
--------------------------------------------------------------------------------
לאתר החדש של מכון קווים - http://www.cavim.co.il/
באמצעותו אוכל להביע את תפיסת החופש שלי - או לפחות את אי-התלות שלי (המשתקפת בפריצה מתבנית החדר).
החלל העודף יכול להישאר בלתי מנוצל, בבחינת ריק מודע,
כמו שהשבת היא היום החופשי של השבוע, לאחר שנוצלו ששת ימי המעשה.
החלטות מעולם של אדריכלות ועיצוב הפנים.
המיתחם יכול להכיל פרטי אמנות קבועים או מתחלפים, להיצבע בצבע שונה מן האופייני לחלל העיקרי, או לחילופין, במוטיב צבעוני ששומר על זיקה לחדר אך בעל אופי עצמאי משלו.
סוג אחר של מתן נוכחות לחלל העודף מופק באמצעות אשלייה אופטית, המפקיעה את ממדי המיתחם מהתפישה המציאותית הרגילה. אין עוררין על כך שפוסטר מוגדל בסגנון האופ-ארט של ואסארלי מעניק לחלל כזה עוד פרספקטיבה שמגדילה את רשמי המרחב בתחושת עומק שעוברת את גבולות הדו-ממד, ללא התערבות פיזית של חפץ תלת-ממדי אמיתי.
בכיוון זה גם פוסטר של אשר (ESCHER) ממלא אותו תפקיד, אלא שהתפוצה של השפעות אלה הפכה נדושה, ואם כך ציור של החדר העיקרי בסגנון הפופ של וסלמן (ציור המטבח או חדר האמבטיה, המשכפל את המטבח או את חדר האמבטיה הממשיים),
יכול לשוות קריצה מחוייכת
לנטייתנו הרצינית מדי להעריץ מרחבים מקובעים.
אם נחזור לתפישה של "לצאת מתוך הריבוע", אפשר לראות בחלל העודף ריווח מקום ללא תכלית תועלתנית, אלא להבעת האוירה הפנימית של הדייר. ההרחבה של אופקי החשיבה של השוכן בחלל הבית אומרת ש'אני יותר מסך כל התנאים שבהם אני חי'.
--------------------------------------------------------------------------------
לאתר החדש של מכון קווים - http://www.cavim.co.il/
מורה, מעצב , תואר ראשון בעיצוב , לומד לתואר שני
עבוד במכון קווים לעיצוב פנים ואדריכלות
http://www.cavim.co.il/
עבוד במכון קווים לעיצוב פנים ואדריכלות
http://www.cavim.co.il/